beginner: centrovanie cislovania stranok

Jaromir Kuben kuben at scova.vabo.cz
Thu Dec 20 12:57:38 CET 2001

Dalibor Straka píše:

> Toto sem Vam vynal z plain.tex
>
> \countdef\pageno=0 \pageno=1 % first page is number 1
> \newtoks\headline \headline={\hfil} % headline is normally blank
> \newtoks\footline \footline={\hss\tenrm\folio\hss}
>   % footline is normally a centered page number in font \tenrm
> \def\folio{\ifnum\pageno<\z@ \romannumeral-\pageno \else\number\pageno
> \fi}
> \def\nopagenumbers{\footline{\hfil}} % blank out the footline
>
> v plainu jsem pred dokument napsal:
> \headline={\hss\tenrm\folio\hss}
> \nopagenumbers

> [...]

Vytahnete se z article.cls definici \ps at myheadings a tu upravte.
Nezapomente, ze na zacatek musite dat \makeatletter a na konec
\makeatother. Upravite si \@evenhead a \@oddhead, aby to delalo, co
chcete.
Na rozsahlejsi zasahy je pro zacatecnika mnohem pohodlnejsi doporucovany
fancyhdr balik.
Zdravi
       Jaromir Kuben