sazba teze casti textu dvema zpusoby

Jan Holeček xholecek at informatics.muni.cz
Mon Dec 17 13:46:33 CET 2001

On Sun, 16 Dec 2001, Dalibor Straka wrote:

> delam makro, ktere ma za ukol vysazet text jednou uplne obycejne, jako by
> tam to makro nebylo. A hned za to vysazet tentyz text, ale v prostredi
> \obeyspaces.
>
> napr.
> \dvakrat {tady jest nejaky     ten   text}
> vystup:
> tady jest nejaky ten text
> tady jest nejaky     ten   text
>
> Potreboval bych jenom nakopnout spravnym smerem.

Dovolil bych si jen jeden malý tip, snad správný: u stejné
posloupnosti znaků potřebujete, aby v různých situacích měly
stejné vstupní znaky (mezery) různé třídy - vytvořily různé
tokeny. Takže to určitě nepůjde tak, že si celou zdvojovanou
sekvenci načtete do parametru a teprve potom budete měnit třídu
mezery - to už bude mít znak mezery přiřazenou třídu 'mezera',
zatímco \obeyspaces ji mění na aktivní znak. Osobně bych to
udělal tak, že bych zdvojovaný text načetl s mezerami jako
aktivními znaky a v jednom případě bych je nechal expandovat na
tokeny typu 'mezera' (ignorování násobných mezer) a v druhém
případě bych simuloval činnost \obeyspaces. (Doufám, že by to tak
šlo :). POkud ne, snad mne někdo opraví.)

S pozdravem

  Honza Holeček

--
Honza Holeček, FI & PřF MU