odkaz na vlastni counter

Jaromir Kuben kuben at scova.vabo.cz
Mon Dec 10 10:13:36 CET 2001

David Trcka píše:

> Zdravim,
>
> Mam problem s odkazem na vlastni citac. V jednom dokumentu pro zacatecniky
> se uvadi pro pouziti vlastniho citace a odkazu na nej toto:
>
> \newcounter{neco}
> \refstepcounter{odstavec} \label{odkaz}

Musi byt \refstepcounter{neco}.

> a dale v dokumentu \ref{odkaz}, melo by to napsat cislo toho citace v
> miste, kde byl \label. Presne tohle jsem nezkousel, zkousim modifikaci.
> Mam \newcounter{neco2}[neco1], pricemz \stepcounter{neco2} delam v nejakem
> makru, ktere urcitym zpusobem nastavuje formatovani odstavce. Takze volam:

Urcite musi byt \refstepcounter. Prikaz \stepcounter jen zvysi citac,
ale nepripravi
dalsi potrebne veci (\@currentlabel) pro nasledujici \label. Definici s
dokumentaci
lze nalezt v source2e.dvi.

> \mujodstavec \label{odkaz} Tady nasleduje text...
>
> A ocekavam, ze kdyz dam nekde dale \ref{odkaz}, tak se mi zobrazi cislo.
> Bohuzel toto nefunguje, ani kdyz v tom makru nahradim \stepcounter
> prikazem \refstepcounter. Pri prekladu mi to rika, ze ho mam pustit jeste
> jednou a po druhem spusteni neni ve vyslednem souboru na miste odkazu nic.

V prikazech tykajicich se citacu je vsude pouzito \global, takze
nastaveni
by se nemelo ztratit, ani kdyz je uvnitr nejake skupiny.

> Dalsi vec je, ze by to pravdepodobne zobrazilo pouze hodnotu citace neco2,
> kdezdo ja bych potreboval, aby to zobrazilo "neco1.neco2.". Tady jsem v
> koncich. Nejsem si jisty, jestli na to vubec jdu spravne. Mozna neco jako
> \renewcommand\theneco2 ?

Musite predefinovat prikaz \theneco2.

> Dekuji
>
> - --
>     David Trcka, network administrator

Takze napr.:

\documentclass{report}
\usepackage{czech}

\newcounter{jedna}
\newcounter{dva}[jedna]
\renewcommand{\thedva}{\Roman{jedna}.\arabic{dva}}

\begin{document}

\setcounter{jedna}{3}

Nějaký text, který se opakuje.\refstepcounter{dva}\label{A} Nějaký text,
který se opakuje.
Nějaký text, který se opakuje. Nějaký text, který se opakuje.

Odkaz \ref{A} napsalo III.1.

\end{document}