pisma, cislovani, podrobnejsi dokumentace atd.

David Trcka trcka at poda.cz
Fri Dec 7 15:05:52 CET 2001

On Fri, 7 Dec 2001, Miroslav Fikar wrote:

> Najdete si jeho definiciu v prislusnom cls subore (napr. article.cls),
> skopirujete si ju do noveho suboty, najlepsie s priponou sty
> (moj.sty), zmenite v nom, co potrebujete a zaradite do Vasho dokumentu
> prikazom \usepackage{moj}.
>
> Jednoduchsie: \title{\bfseries\Huge Nadpis}

Pravda, toto me nenapadlo. :)

> Ak pouzivate \documentclass{article}, vlozte HNED za \maketitle prikaz
> \thispagestyle{empty}.

Jo, tohle funguje, nasel jsem to v archivu, sice jinou formou jako odpoved
na jiny dotaz, ale dalo se to aplikovat. Nenapadlo me, ze \maketitle meni
i nastaveni cislovani strany.

> Nie moc. Doporucim Vam ale precitat si podrobne faq nemecky a
> anglicky. Su velmi podrobne a najdete tam odpovede na vacsinu Vasich
> otazok (aj tychto, co sa pytate)
> www.dante.de
> anglicky z hlavy neviem, ale vacsina informacii sa nan odvolava

To bude problem. Nemecky neumim vubec, anglicky sice docela jo, ale bojuju
s typografickymi terminy v anglictine. Kdyz to ctu, tak to nejak jde,
ale neumim sestavit dotaz. No snad se nejak prokousu.

> Na zaver by som Vam ale chcel dat nasledovnu radu, ktora je v priamom
> opaku k Vasim otazkam 1,2,5. Na rozdiel od komercnych editorov typu
> Word a pod, ked si musite nastavit vsetko sam, je v LaTeXe vsetko
> (alebo aspon vacsina) urobene tak, aby to bolo spravne z
> typografickeho hladiska. Vase otazky svedcia o tom, ze to chcete
> urobit "lepsie" ako je standard, pred cim by som Vas chcel vo vacsine
> pripadov vystrihat.

Ja to plne respektuji a normalne by me to nenapadlo, ale jedna se o 2
specificke pripady. Bezpatkove pismo potrebuju na to, ze mam (uz hotovy)
dokument, ktery chci znamemu odfaxovat, ale s bezpatkovym pismem, protoze
diky nekvalitni telefonni lince nejde faxovane patkove pismo dobre
precist (myslim precist, ne prelustit).
No a to vetsi pismo nez \Huge je proto, ze chci rychle udelat napis na
dvere a nechce se mi kvuli tomu instalovat staroffice nebo spoustet u
kolegy Word. A jednou bych se to stejne musel naucit, tak proc ne hned. :)

- --
    David Trcka, network administrator
  PODA s.r.o., Internet Service Provider
Ostrava, 28. rijna 150, The Czech Republic
        Voice/Fax: +420 69 6612600
        PGP KeyID: A80B0051
"If everything is under control, you are moving too slow."
                          -- Mario Andretti