Hloupy dotaz

Miroslav Fikar fikar at cvt.stuba.sk
Fri Dec 7 09:23:55 CET 2001

Lubos Kloc <kloc at ipm.cz> writes:

> Pokud ale mate na mysli napriklad baliky maker pro plain
> (taky maji priponu .tex), tak zalezi na pouzivane distribuci
> a jeji adresarove strukture.
> - o Win distribuci MikTeX nic nevim, nikdy jsem ji nepouzil.
>   Snad pouziva take standartni strukturu.

Co sa Miktexu tyka, nie je to presne TDS (Tex Directory
Structure). Uzivatel si moze zvolit hlavny adresar napr \texmf a jeden
alebo viac lokalnych adresarov \localtexmf (dalsie mozu byt napriklad
sietove disky ineho pocitaca, distribucie Tex). Tieto udaje su ulozene
v registri Win (regedit) a daju sa aktualizovat cez Win/Start. V ramci
\texmf existuje niekde subor tusim miktex.ini, ktory obsahuje udaje o
dalsich prehladavanych cestach, napr. pre bib, bst a ine
subory. Vsetky subory su ukladane do databazy, ktora sa da
aktualizovat z prikazoveho riadku (initexmf -u), alebo priamo cez
Win/Start, aktualizacia Miktexu. Aktualizacia funguje len vtedy, ak
nie je spusteny Yap (dvi prehliadac), ktory blokuje databazu suborov
len na citanie, aby mohol najst vsetky fonty a ine zdroje. Ak chceme
pridat nejaky balik do Miktexu, pridavame zasadne do \localtexmf,
ktory sa neznici pri novej verzii Miktexu a potom aktualizujeme
databazu.

M. Fikar

--
mailto:fikar at cvt.stuba.sk   http://www.ka.chtf.stuba.sk/fikar/fikar.htm