J. Kosek: DocBook -- XML prakticky; Praha 8.12., 13h

Jirka Kosek jirka at kosek.cz
Wed Dec 5 18:18:24 CET 2001

Jaroslav Snajdr wrote:

> XMetaL nema zadne problemy s cestinou - podporuje Unicode a vse se
> uklada v utf-8.

Jen doplním, že podpora Unicode v XMetaLu pracuje jen ve Windows
NT/2000/Me.

> Pro publikovani pouzivam XSL stylesheety pro HTML a HTML Help. Nad
> tistenou verzi jsem dlouho dumal a zkousel ruzna reseni, a nakonec
> pouzivam vestavenou podporu pro XML v ConTeXtu. Jako vstup slouzi primo
> XML soubor, bez jakehokoliv predzvejkani, krome zmeny kodovani
> utf8..latin2. Kdyz jsem si panu Hagenovi stezoval, ze mi neco nefunguje,
> obratem jsem dostal patch :-)

Jak si Context poradí se čtením XML? Zvládá už externí entity (načtení
XML dokumentu uloženého v několika souborech)? Když jsem se na Context
díval naposledy, toto ještě údajně neuměl.

Před necelým rokem, když jsem viděl možnosti Contextu, napadlo mne, že
by nebylo špatné vytvořit pomocí něj formátovač pro DocBook. Jaksi nebyl
čas (ani na podrobnější studium Contextu). Nechtěl byste podporu
Contextu pro DocBook dát k dispozici - určitě by se hodila i mnohým
jiným.

> Vsechny PDF dokumenty vyrobene ruznymi JadeTeXy a PassiveTeXy mi prisly
> vylozene osklive - bylo na nich jasne videt, ze jsou strojove generovane
> bez jakekoli pece.

Tak to máte bohužel pravdu. Další důvod pro vytvoření něčeho hezčího v
Contextu. ;)

  Jirka Kosek
  e-mail: jirka at kosek.cz
  http://www.kosek.cz