J. Kosek: DocBook -- XML prakticky; Praha 8.12., 13h

Jaroslav Snajdr jsnajdr at tinysoftware.cz
Wed Dec 5 17:16:41 CET 2001

> 8-O
> Tak to radsi koupim M$Word a budu tvrdit, ze to je standard. Editor
> za bratru dvacet tisic, ten pise sam, ne?

No, zalezi na tom, pro jake ucely to chcete pouzivat. Ja pisi manual k
softwaru, ktery se prodava take za priblizne 500 USD. Po vyzkouseni
trial verze XMetaLu a zjisteni, ze se mi moc libi, jsem si to nechal
objednat a nikdo ani nehnul brvou.

XMetaL nema zadne problemy s cestinou - podporuje Unicode a vse se
uklada v utf-8.

WYSIWYG zobrazeni je zajisteno CSS2 styly. Bez nich vidite v Docbookovem
dokumentu jenom text nahazeny na jednu hromadu, po definici stylu pro
nadpisy, odstavce a seznamy uz to vypada velice pekne. Umi to dokonce
zobrazovat inline obrazky (pouzivam PNG, kvuli pdfTeXu). S vektorovymi
obrazky bude asi vetsi potiz. Ale definice stylu da praci.

Pro publikovani pouzivam XSL stylesheety pro HTML a HTML Help. Nad
tistenou verzi jsem dlouho dumal a zkousel ruzna reseni, a nakonec
pouzivam vestavenou podporu pro XML v ConTeXtu. Jako vstup slouzi primo
XML soubor, bez jakehokoliv predzvejkani, krome zmeny kodovani
utf8..latin2. Kdyz jsem si panu Hagenovi stezoval, ze mi neco nefunguje,
obratem jsem dostal patch :-)

Vsechny PDF dokumenty vyrobene ruznymi JadeTeXy a PassiveTeXy mi prisly
vylozene osklive - bylo na nich jasne videt, ze jsou strojove generovane
bez jakekoli pece.

-jns