J. Kosek: DocBook -- XML prakticky; Praha 8.12., 13h

Zdenek Wagner wagner at cesnet.cz
Tue Dec 4 15:34:51 CET 2001

On Tue, 4 Dec 2001, Petr Aubrecht wrote:

> Asi by mi i ten XSL stacil, jen co se ho naucim spoustet (neni cas, ne
> schopnosti -- abych predesel radam). WISIWIG stejne pouzivam pro kratsi
> veci, slozity zpravy budu urcite jeste dlouho delat v LaTeXu. Tak by stacilo
> aspon neco na hrani.

Na www.kosek.cz najdete napriklad XSLT saxon, ukazky z knihy "XML pro
kazdeho", na mych strankach http://icebearsoft.euweb.cz/xml najdete
konvertory kodovani pro XML a ceske trideni pro saxon. Je to dobre pro
pocatecni hrani. Navic ma saxon dobrou dokumentaci, takze se leccos muzete
naucit a zacit pracovat. Z odkazu na www.kosek.cz se dostanete k dalsim
zdrojum, treba i ke stylum pro DocBook.

> Dekuji za info a doufam, ze za rok bude k dispozici editor (psat primo v XML
> mi pripada dost zoufaly). Nebo jeste lepe cele prostredi, ktery bude umet
> tento standard rovnou publikovat v LaTeXu, HTML, PDF a dalsich.

Mne to tak strasne nepripada, rekl bych, ze je to na podobne urovni jako
psani v LaTeXu. Ja delam sve WWW stranky v XML a ted sazim knihu, ktera
vyzaduje komplikovanejsi rejstriky, a jako nejvhodnejsi nastroj se mi taky
zda XML + vlastni DTD. Navic, protoze se mi Netscapem v OS/2 nepodarilo
stahnout XMetal, pise mi to sekretarka ve Wordu vcetne XML tagu, pak se to
uklada jako prosty text. Ona samozrejme XML neumi, zna jenom to, co jsem
ji asi behem pul hodiny vysvetlil, a tech 300 stran mi napsala s minimem
chyb... A ty mi vetsinou nasel validujici parser, zbytek jsem odhalil
specialnim testovacim stylem, ktery v dokumentu hledal podezrele
informace.

> Petr Aubrecht

Zdenek Wagner
e-mail: wagner at mbox.cesnet.cz  or  wagner at icpf.cas.cz