J. Kosek: DocBook -- XML prakticky; Praha 8.12., 13h

Petr Aubrecht aubrech at labe.felk.cvut.cz
Tue Dec 4 15:19:27 CET 2001

> To me tesi, ze jste to dali i sem, nebudu muset s otazkou cekat. Existuje
> nejaky software typu Word (nebijte me, tedy neco ve stylu OpenOffice),
ktery

> Epic (www.arbortext.com) ~ 700 USD
> XMetaL (www.softquad.com) ~ 500 USD
> epcEdit ~ 100-200 USD, přesně si nepamatuji

8-O
Tak to radsi koupim M$Word a budu tvrdit, ze to je standard. Editor za
bratru dvacet tisic, ten pise sam, ne?

> Nedávno začal vývoj aplikace ThotBook, což bude jednoúčelový editor pro
> DocBook, založený na stejném editačním jádru jako prohlížeč Amaya. Kdy
> bude tento editor v použitelném stavu se neodvažuji odhadovat.

Nevypada to spatne (screenshoty :-). Ale jen pro Linux

> Viděl jsem i nějaký patch pro OpenOffice, který uměl ukládat DocBook,
> ale výstup používal jen pár elementů - nadipsy, seznamy - sémantika
> zkrátka automaticky do dokumentu přidat nejde. AbiWord umí také DocBook,
> ale jen podpodmnožinku (asi tak 3 nebo 4 tagy;).

Ten jsem nenasel, jen par XSL, ktere se o neco takoveho snazi. AbiWord kvuli
tomu ted nebudu instalovat.

Asi by mi i ten XSL stacil, jen co se ho naucim spoustet (neni cas, ne
schopnosti -- abych predesel radam). WISIWIG stejne pouzivam pro kratsi
veci, slozity zpravy budu urcite jeste dlouho delat v LaTeXu. Tak by stacilo
aspon neco na hrani.

Dekuji za info a doufam, ze za rok bude k dispozici editor (psat primo v XML
mi pripada dost zoufaly). Nebo jeste lepe cele prostredi, ktery bude umet
tento standard rovnou publikovat v LaTeXu, HTML, PDF a dalsich.

Petr Aubrecht