Hledam pomoc pro tvorbu stylu

David Necas (Yeti) yeti at physics.muni.cz
Fri Aug 3 09:14:47 CEST 2001

On Thu, Aug 02, 2001 at 07:09:49PM +0200, Tomas Valusek wrote:
> Dobry den,
>
> Problem by mohl mit jeste jedno reseni - za desetinnou carkou neni NIKDY
> mezera, ale vzdy cislo. Napisu-li tedy 5,4, pojde o desetinnou carku;
> napisu-li 5, 4, pujde o seznam. Je na me zodpovednosti, abych vkladal na
> spravne misto mezeru - pokud si vzpominam, "obycejne" mezery jsou pri
> sestavovani matematicke sazby ignorovany.

To je pravda a slo by to zaridit treba nasledovne:

  \mathchardef\commaintp="613B
  \mathchardef\commaoth="013B
  \def\clevercomma{\futurelet\@let at token\@clevercomma}
  \def\@clevercomma{\ifx\@let at token\@sptoken \let\reserved at a=\commaintp
    \else \let\reserved at a=\commaoth \fi \reserved at a}
  \mathcode`\,="8000
  {\catcode`\,=\active
   \global\let,\clevercomma}

Nemyslim si ale, ze je to rozumny zpusob, protoze
je to velmi nachylne k chybam a naprosto matouci
pro kohokoli, kdo je zvykly, ze v matematice
nehraji mezery roli. Navic je to ,,fragile``
(skutecne prakticky priklad, kdy by byl problem
s expansi me ted nenapda, ale urcite by se nejaky
nasel).

To uz se mi zda jako lepsi reseni specialni makro
pro seznam, tj. neco jako

  \def\mseznam#1{{\mathcode`\,="613B #1}}

nebo nejaka jina explicitnejsi forma zapisu.

Yeti