Prostredi pro TeX pod OS/2 (bylo: Re: No subject)

Zdenek Wagner - Ustav chem.procesu AV wagner at cesnet.cz
Fri Apr 27 11:22:04 CEST 2001

On Fri, 27 Apr 2001, Lubos Kloc wrote:

> pmCSTeX od pana Mikulika pouzivam uz asi ctyri roky a jsem spokojen.
> Diky tomu jsem si ani nevsiml, ze vznikla nova nadstavba nad EPM
> pro TeX.
>    Vim, ze bych to asi nekde v dokumentaci nasel, ale
> presto bych rad poprosil pana Wagnera o strucnou charakteristiku
> WETEXu a rozdilu proti pmCSTeXu. Pokud je to porovnani nekde
> uz udelano, staci odkaz.

WETEX je starsi nez pmCSTeX. Prestoze mi Petr Mikulik poslal svuj balik
jeste drive, nez jej dal verejne k dispozici, musim priznat, ze jsem se na
nej moc nepodival. Vim jen, ze pmCSTeX vychazi z WETEXu, neco je udelano
jinak, neco je vyhozeno a neco naopak pridano.

Ja jsem vychazel ze svych potreb. Casto sazim velke knihy, ktere jsou
rozdeleny do mnoha souboru. Je pro me uzitecne, kdyz mohu kurzor umistit
na jmeno souboru (treba v prikazu \input nebo v logu) a jednim tlacitkem
na toolbaru natahnout prislusny soubor do editoru. Dale mam tlacitko MAIN,
ktere natahne hlavni soubor, ktery je nutno predlozit TeXu. Tlacitko TeX
mohu stisknout i pro includovany soubor nebo pro log a texuje se hlavni
soubor -- musim ale nastavit vhodne informace, ktere jsou ulozeny v
Extended Attributes (bud jednotlive pro kazdy soubor nebo pro soubory v
adresari urcene nejakou maskou pomoci davkovych souboru texmain.cmd a
texfmt.cmd). Je to bohuzel neprenositelne do jinych systemu, ale to me
netrapi, protoze texuji jen v OS/2. Nemam moznost dynamickeho doplneni
menu podle specialne formatovanych komentaru. Nelze tedy spoustet pohodlne
napr. METAPOST.

Moje soukroma verze, kterou jsem jeste nedal verejne k dispozici, pouziva
jeste navic program md5sum, aby se zjistilo, kolik pruchodu LaTeXem je
nutnych ke spravnemu vyreseni vsech krizovych odkazu, obsahu, seznamu
tabulek a obrazku. Neumi pustit automaticky makeindex ani bibtex, ale
treba me napadne, jak vyresit i tento problem.

Zdenek Wagner
e-mail: wagner at mbox.cesnet.cz  or  wagner at icpf.cas.cz

see also http://www.icpf.cas.cz/wagner/