No subject

Dr. Milan Rieder rieder at natur.cuni.cz
Fri Apr 27 09:56:50 CEST 2001

>From : Rieder at mbox.cesnet.Cz   nebo   Rieder at prfDEC.natur.CUni.Cz
       FAX (+420 2) 2195 2607
       Telefon (+420 2) 2195 2409 [pracovna], (+420 2) 2195 2125 [rentgen]
To   : csTeX at cs.felk.cvut.cz
                                                4-27-01  9:54:16 am
Vazeni :

    Tento dotaz jsem puvodne smeroval na cstug-faq at cstug.cz, kde mi
ale Libor Skarvada sdelil, ze se mam obratit na Vas.

    Radu let jsem clenem CSTUGu a na dvou pocitacich mam
nainstalovany LaTeX2e z CD TeXLive4. LaTeX2e provozuji pod OS/2, asi
jako jeden z nemnoha a po obdobi detskych nemoci mi nakonec vsecko
chodi. Mam ale mensi neshodu s programem DVIPM. Obvykle stranky
tiskne dobre, ale tam, kde je text vysoky nebo siroky, dela bile
ramecky, ktere nedokazu ovladnout. Na stranach listu A4 nechava bile
pasy asi 5mm siroke, coz je OK, ale nahore nechava asi 28mm bileho
prostoru a dole asi 35mm. To je horsi, hlavne kdyz clovek chce
tisknout obalky ci neco jineho, kde je treba tisk co nejbliz ke
kraji. Ve DVIPM se muzu probit cestou File > Print options > Setup >
Paper az k Form, ale tam je defaultni Form=Letter. Tenhle format je
dle moji amaterske diagnozy pricinou bilych okraju nahore a dole,
jelikoz papir v tiskarne je A4 a ne Letter. Jenze: kdyz zmenim Form
na cokoli jineho (tedy A4, Legal..), pocitac se tvari, ze text k
tisku odeslal a tiskarna naopak, ze nic nedostala. Jinymi slovy,
program tiskne POUZE na papir velikosti Letter a pouze s velkymi
okraji nahore a dole. Dluzno rici, ze stara verze LaTeXu, kterou
jeste tu a tam pouzivam pod DOSem, timhle neduhem netrpi.

    Studoval jsem soubory .CNF, ale neidentifikoval jsem nic, co by
tuto okolnost dovolilo ovladnout. Mel bych dodat, ze mam tiskany
Hewlett Packard 4P a 5P a ty, jak pravi navod, by mely byt osetreny
vyrokem "+metafont-mode=ljfour". Obe maji nastaveny format A4.

    Neporadite mi neco, cim by se problem dal odstranit ? Moc dekuji
a zdravim,
                                  Milan Rieder