tetex 1.0.7 a cestina

Mmla Kuchta mila.kuchta at atlas.cz
Fri Apr 27 02:20:47 CEST 2001

Zdravim,

Petr Olsak <olsak at math.feld.cvut.cz> wrote:
> TeX je na rozdil od jineho software velmi konzervativni system. Za velmi
> dulezite se povazuje zpetna kompatibilita s praxi, ktera tu jiz mnoho let
> existuje. Touto praxi je v Cesku s Slovensku v pripade LaTeXu
> tzv. CSLaTeX.
>
> Pokud budete ignorovat Vami zminovane "lokalni reseni", izolujete se od
> uzivatelu v Cesku a Slovensku, kteri toto reseni pouzivaji z duvodu zpetne
> kompatibility. Je-li Vam milejsi posilat ceske dokumenty do sveta a
> vymenovat si je se svetem misto s ceskymi uzivateli, pouzijte babel.
> Je to ciste vec Vasi volby.

S tim naprosto souhlasim. Nikdo nebude prepisovat knihu jen proto, ze
si par lidi vzpomelo neco zmenit. Pri psani noveho dokumentu muze byt
situace jina.

> Teto formulaci nerozumim. Jak je babel nekompatibilni s jakym czech.sty a
> co jste vlastne musel prekodovavat?

\input czech.sty || \usepackage{czech}

[kuchta at nothing latex]$ latex zkouska.ltx
This is TeX, Version 3.14159 (Web2C 7.3.1)
(zkouska.ltx
LaTeX2e <1999/12/01> patch level 1
Babel <v3.6Z> and hyphenation patterns for american, french, german,
ngerman, czech, nohyphenation, loaded.
(/usr/share/texmf/tex/latex/base/article.cls
Document Class: article 1999/09/10 v1.4a Standard LaTeX document class
(/usr/share/texmf/tex/latex/base/size11.clo))
(/usr/share/texmf/tex/generic/babel/czech.sty

 ! Package babel Error: You have used an old interface to call babel
 (babel)                You may expect compatibility problems wit
 other packages
 .

Omlouvam se, ale nevim jak to nazvat jinak.

--------

Mel jsem spise na mysli zdeleni vstupniho kodovani pomoci baliku
inputenc (inputenc.dtx) pripadne kodovani fontu pomoci fontenc
(ltoutenc.dtx).

\usepackage[latin2]{inputenc}
\usepackage[T1]{fontenc}

Je skoda, ze to neudelal babel sam, prestoze k tomu mel dostatek
indicii.

> Nevim presne, co znamena "TeXem podporovanou", ale asi mate na mysli
> "LaTeX teamem podporovanou".

Presne tak.

> Ty duvody, na ktere se ptate, jsou znamy. Pred asi dvema lety jsem se
> pokusil LaTeX teamu vysvetlit, ze bych potreboval v LaTeXu jeden tzv.
> "hook" pri prepinani kodovani, a dale by mohly byt veskere rysy cslatexu
> "hook", ktery dokaze v dobe prepnuti kodovani prepnout i vzory deleni
> slov. Je to naprosto prirozeny pozadavek, ktery do CSLaTeXu poprve zaradil
> pan Zlatuska (momentalne rektor muni.cz) nekdy v roce 1992. Od te doby
> tuto vlastost v CSLaTeXu mame a nekteri ji i pouzivaji.
>
> Diskuse, kterou jsem pred dvema lety s LaTeX teamem vedl, je archivovana
> [...]

Dekuji za vycerpavajici odpoved.

S pozdravem

Mila Kuchta