rtimes

Jan Holecek xholecek at fi.muni.cz
Fri Apr 27 02:13:59 CEST 2001

Marcel Abas wrote:

> Dobry den vsetkym.
>
> \rtimes je amstexovsky prikaz, ktory vytlaci symbol pre polopriamy sucin
> dvoch grup (znamienko > a k nemu zprava prilepeny trojuholnik).
>
> Poradte mi, prosim Vas, ako vyrobit tento symbol v latexu.
>
> Mam sice riesenie typu:
>
> \newfont{\bla}{msbm10}
> \def\rtimes{{\mbox{\bla o}}}
>
> ale asi je kazdemu jasne ake to ma obmedzenia.
>
> Vopred dakujem za kazdu dobru radu.                     Marcel Abas

Velmi plain řešení:

\font\asmsmbn=<font> [at <normal size>]
\font\amssmbs=<font> [at <smaller size>]
\font\asmsmbss=<font> [at <smallest size>]
\textfont15=\asmsmbn
\scriptfont15=\asmsmbs
\scriptscriptfont15=\asmsmbss
\mathchardef\rtimes="2FXY

kde F hexadecimálně je 15 dekadicky a za XY se dosadí číslo znaku \rtimes v
daném fontu (zapsáno hexadecimálně). Tohle bude (snad) fungovat vždy
správně, i v indexech, určitě by se dalo vymyslet i elegantnější řešení
využívající podporu LaTeXu, nebo elegantnější řešení vůbec.

--