Orez EPS

Zdenek Wagner - Ustav chem.procesu AV wagner at cesnet.cz
Tue Apr 24 10:32:48 CEST 2001

On Tue, 24 Apr 2001, Igor KOPRIVA wrote:

> Dobry den,
> chtel bych pozadat o radu s bounding boxem u eps. Vec se ma takto.
> Mam velkou tabulku v Excelu, kterou je nutno primo vlozit do latexu,
> takze jsem zavrhl jeji export pomoci makra z CTANu ale pripada mi vhodne
> vyuzit tisku do souboru pres ovladac Adobe. Toto opravdu funguje
> uspokojive, jenze bohuzel mi nastavi BBox o velikosti A4, coz je moc,
> nebit tabulka zabira cca 10x18 cm. Takze jsem ji orizl pomoci GSView pod
> W98 (rucne nastavil BBox). Pri vkladani do latexu, ale tento

GSview, alespon pro OS/2, ma funkci PS to EPS, ktera vypocte tesny
boundingbox automaticky a skoro vzdy dobre. Verzi pro Windows delal stejny
programator, tak tam ta funkce snad bude taky.

> nerespektuje horni a pravy orez, a obrazek svou bilou casti zakryva
> nadpis tabulky a dokonce hlavicku. Chtel bych poprosit nekoho, kdo ma
> vetsi zkusenosti s EPS a latexem, o radu jaky SW pouzit pro orez EPSu.
> Nejlip pod linuxem.

Mozna je to stejny problem, na ktery jsem narazil u jineho SW. EPS
vypadaly dobre, ale jen do te doby, nez jsem je zacal vkladat do
LaTeXoveho dokumentu a dostaly se jinam nez na vrsek stranky. Byly totiz
vlozeny doprostred velkeho bileho obdelniku. Ten pak vymazal textu nad
prislusnym EPS, zatimco texty pod nim se psaly na stranku pozdeji a bez
problemu se zapsaly pres bily obdelnik. Ja jsem to vyresil tak, ze jsem
nasel sekvenci povelu, ktere ty bile obdelniky kreslily. Protoze jsem mel
radu obrazku stejneho puvodu, udelal jsem si na odstraneni jednoduchy
awkovsky skript. Nejspis to ale bude u ruznych SW a ruznych ovladacu jine.

> Dekuji moc, Igor.
>
> PS. Zase to neni pro mne, ale pro mou ekonomicky vzdelavajici se divenku
> :-).

Zdenek Wagner
e-mail: wagner at mbox.cesnet.cz  or  wagner at icpf.cas.cz

see also http://www.icpf.cas.cz/wagner/