Jak na spravne akcenty u ceskych fontu?

Libor Chocholaty chocholaty at gncz.cz
Mon Apr 9 13:39:17 CEST 2001

Jaromir Kuben wrote:

> Pripominam, ze tento soubor se vola pouze pri vytvareni formatu
> initexem,
> ne pri beznem uzivatelskem volani latexu. Mel byste hledat spustitelny
> soubor cslatex, pravdepodobne ho budete mit, kdyz instalace podporuje
> cestinu. A ten pouzivat. Pozor jeste na styl czech.sty
> (babelovsky/nebabelovsky).

Nekde jsem o tom slysel, dokonce mi tak parkrat latex vynadal, ze je tam nejaky
stary babel interface, vubec nevim o co jde, jen v dokumentaci latexu/texu(?)
jsem se docetl, ze je to neco na podporu narodnich abeced(??). Pouzivam normalne
"latex neco.tex" a funguje mi to. Proc bych mel pouzivat cslatex? U me je latex
pouze symlink na tex a cslatech obsahuje:
===========
#!/bin/sh

tex -progname=cslatex -default-translate-file=il2-cs ${1+"$@"}
===========

> Vy potrebujete ten nebabelovsky (pri volani cslatexu). Ten druhy
> radsi premenovat.

Vypada to OK, jen mi nejdou uvozovky, o kterych se mluvi. Mohl byste mi rict, co
znamena to "unused global option [czech]". Budu Vam zavazan, pokud se na to
mrknete a reknete mi, cim to je...

Diky, Libor Chocholaty

\documentclass[czech]{article}
\usepackage[latin2]{inputenc}
\def\encodingdefault{T1} % T1 prepne vnitrne na osmibitove kodovani Cork
                         %    je to divny, ale pripada mi, ze to jede v IL2
                         % IL2 na ISO 8859-2, ale nejak to nefunguje
\def\it{\fontshape{it}\selectfont}
\def\bf{\fontseries{bx}\selectfont}

\begin{document}

\title{Title}
\author{Libor Chocholatý}
%\maketitle

\section{Pokus o nahrazení fontu}

\uv{Pokus o uvozovky}

[libor at lch test]$ cslatex pokus.tex
This is TeX, Version 3.14159 (Web2C 7.3.1)
(/usr/share/texmf/web2c/il2-cs.tcx)
(pokus.tex
LaTeX2e <1999/12/01> patch level 1
(/usr/share/texmf/tex/latex/base/article.cls
Document Class: article 1999/09/10 v1.4a Standard LaTeX document class
(/usr/share/texmf/tex/latex/base/size10.clo))
(/usr/share/texmf/tex/latex/base/inputenc.sty
(/usr/share/texmf/tex/latex/base/latin2.def))

LaTeX Warning: Unused global option(s):
    [czech].

(pokus.aux)
! Undefined control sequence.