problem s definici nadpisu

Jaromir Kuben kuben at scova.vabo.cz
Wed Apr 4 09:17:53 CEST 2001

Roman Sobotka píše:

> Dobry den
> Nemuzu si poradit s jednim problemem a v archivu konference,
> z ktereho jinak bohate cerpam, jsem to nenasel.
> Chtel bych nadpis na sedem podklade, resil jsem to takto:
>
> \def\@makechapterhead#1{%
>   \vspace*{10\p@}%
>   {
> \setlength{\nadpis}{\textwidth}
> \savebox{\delkanadpisu}{\helvb\LARGE{\thechapter . #1}}
> \settowidth{\zbytek}{\usebox{\delkanadpisu}}
> \addtolength{\nadpis}{-\zbytek}
> \noindent
>      \helvb\LARGE\colorbox{svetle_seda}
> [...]

Dobry den.
Tohle funguje:

\newlength{\sirka}
\setlength{\sirka}{\linewidth}
\addtolength{\sirka}{-2\fboxsep}
\definecolor{svetle_seda}{gray}{.5}

\makeatletter
\def\@makechapterhead#1{%
  \vspace*{10\p@}%
\par
\noindent
\colorbox{svetle_seda}
{\makebox[\sirka][l]{\rule{0.2cm}{0pt}\rule[-2mm]{0pt}{1.2cm}%
            \helvb\LARGE\thechapter . #1}}%
\par\nobreak
    \vskip 18\p@
 }
\makeatother

Musite si uvedomit, ze sedy obdelnik musi byt vzdy trochu zvetseny.
V dokumentaci grfguide.ps se rika, ze se pouzivaji parametry pro
prikaz \fbox, tj. \fboxsep.

Zdravi
        Jaromir Kuben