Vektorove obrazky v LaTeXu aneb converze <cehokoli> do EPS

Zdenek Wagner - Ustav chem.procesu AV wagner at cesnet.cz
Mon Apr 2 16:34:06 CEST 2001

On Mon, 2 Apr 2001, Martin Bruchanov wrote:

> Dobry den,
>
> zajimal by me prakticky postup jakym pripravujete obrazek pro vlozeni do
> LaTeXu, nejde mi ted o zpusob samotneho vlozeni, ale spise jeho konverzi
> do nejakeho standardniho formatu...
>
> Zkousim totiz vkladat vektorove obrazky vytvorene v Corelu a
> vyexportovane do EPS, ale stale bezuspechu, narazim na problem
> s tim, ze takto vyexportovany obrazek neprecte linuxovy GhostView ani GIMP.

Ja nepouzivam Corel, takze ode me necekejte radu typu, co presne v kterem
dialogu nastavit. Obecne vim, ze Corel umi export do EPS ve dvou
formatech. V jednom se predpoklada, ze se EPS bude nacitat do neceho, co
si rozumi s Corelem a neni tedy nutno do souboru vkladat PS makra. V tom
druhem typu jsou vsechna makra vlozena, takze GhostView je bez problemu
nacte. Corel 8 navic automaticky prevadi vse do krivek (pokud to je
smysluplne, naskenovanou fotku necha jako bitmapu). Dalsi potiz muze byt v
tom, ze zejmena bitmapy mohou mit ASCII85Encoding a nektere radky mohou
zacinat dvojici znaku %! nebo %%. Starsi verze dvips mohou pri vkladani
takove radky vyhodit. Pozna se to tim, ze puvodni EPS se samostatne otevre
dobre, zatimco vysledny PS s vlozenym obrazkem muze hlasit podivne chyby
nebo mohou byt obrazky zmrsene.

Zdenek Wagner
e-mail: wagner at mbox.cesnet.cz  or  wagner at icpf.cas.cz

see also http://www.icpf.cas.cz/wagner/