newenvironment s citacem a crossreference?

Vaclav Ovsik Vaclav.Ovsik at i.cz
Tue Apr 24 10:13:05 CEST 2001

Zdravim,
mam prosbu. Bez uspechu jsem se pokousel hledat jak zadefinovat
nove prostredi s pocitadlem, aby mi fungovalo \label a \ref.
Snazim se spachat jakousi smlouvu a zadefinoval jsem si pro
ten ucel nasledujici:

    \documentclass[a4paper,12pt]{article}
    \usepackage{czech}
    %\usepackage[latin2]{inputenc}

    \newcounter{odstavec}
    \renewcommand\theodstavec{\Roman{odstavec}}
    \setcounter{odstavec}{0}
    \newenvironment{odstavec}{\stepcounter{odstavec}\vspace{4mm}\centerline{\footnotesize\theodstavec.}\nopagebreak[4]\vspace{4mm}\nopagebreak[4]}{\vspace{4mm}}

    \sloppy
    \pagestyle{plain}

    \begin{document}

    \begin{odstavec}
    Blaboly v prvnim odstavci.
    \end{odstavec}

    \begin{odstavec}
    Tohle je druhy odstavec. \label{X}
    \end{odstavec}

    \begin{odstavec}
    Tady je odkaz na predchozi \ref{X}. odstavec.
    \end{odstavec}

    \end{document}

Jak zajistit spravnou funkci \label{neco}?

Nejsem v LaTeXu (ani TeXu) moc kovany. Jiste tohle patri mezi zaklady,
tak se omlouvam, ze s tim otravuji.

Kdyby nekdo uvedl zdroj, kde by byly priklady nejakych zdrojaku
LaTeXu moc bych to uvital. Zatim vetsina dokumentace co jsem videl
zahrnovala spise zakladni veci. Pokousel jsem se nahlizet do nejakych
souboru se styly a tridami, ale moc moudry jsem z toho nebyl
a asi to nebude nejefektivnejsi metoda jak se naucit nejake vychytavky.
Moznost zkusit si pretechovat nejaky priklad by bylo asi lepsi.

	Vaclav Ovsik		email: Vaclav.Ovsik at i.cz
	ICZ a.s.		phone: +420 19 7488511
				fax:   +420 19 7488506