Rustina

Jaromir Kuben kuben at scova.vabo.cz
Tue Nov 28 12:07:04 CET 2000

"Ing. Jaroslav Antoš" píše:

> Mam problem s rustinou. Chci soucasne v LATeXu pouzivat jak cestinu,
> tak i rustinu, ale nejak se nedari. Zkusil jsem to dvema zpusoby:
>
> 1. Pomoci fontu cyracc.def. To by bylo jednoduche - kdyz chci psat
> azbukou, tak staci napsat \cyr a jede se. Ma to ale hacek. Z cyracc.def
> se
> mi podarilo vygenerovat jenom font velikosti 10, a i kdyz v textu napisu
>
> \large, \bf, \em nebo cokoliv jineho, prepne se text do normalni
> latinky.
> Ze tam nejsou pravidla pro deleni slov, nad tim bych mavl rukou. Takze
> [...]

Dobry den.
Ja jsem si kdysi jako provizorium vyrobil fd soubory v kodovani U
(unknown)
pro uwcyr a uwcyss rodinu a jakz takz to fungovalo (samozrejme spatne
deli).
Davam to jako dodatek i s ukazkou, snad Vam to pomuze.

Pozor: Nesmite pouzivat prikazy typu \bf, \it atd. Ty zpusobi v latex2e
       prepnuti do implicitniho kodovani, a tudiz dojde k prepnuti do
ceskych
       fontu. Zasadne \bfseries nebo \textbf{}, \itshape nebo \textit{}
a pod.
       Viz ukazka. Velikosti jako \large a pod. problem nedelaji.

V CYRACC2E.DEF jsem udelal kdysi nejakou nepatrnou zmenu (misto \if je
\ifx),
mozna ze to v nejake novejsi verzi neni potreba.

Zdravi
       Jaromir Kuben