LaTeX: zlom sloupce za nadpisem sekce

Zdenek Wagner - Ustav chemickych procesu AV wagner at cesnet.cz
Mon Nov 27 14:15:49 CET 2000

On Mon, 27 Nov 2000, Josef Tkadlec wrote:

> Zkousel jsem ho predefinovat, ale nepomahalo to. Muzete mi to, prosim,
> upresnit?

O sazbe nadpisu jsem psal ve Zpravodaji c. 2/1998, o makru \@afterheading
je zminka na strane 114 (toto cislo je dostupne i v PDF). Podivejte se na
definici tohoto makra, bud primo ve zdrojaku LaTeXu nebo pomoci
\show\@afterheading. V nem se pomoci \everypar delaji urcite lokalni
upravy. Staci tedy, kdyz udelate analogickou definici a vyhodite
\everypar. Pak ovsem budou fungovat globalni hodnoty \clubpenalty a
\widowpenalty. Ja je mam v dulezitych dokumentech vynulovane a rucne u
vhodnych odstavcu menim \looseness, abych nerozhazel rejstrik.

> S "ohavnosti" je to podle mne sporne. V mem pripade je "nadpis" spise
> jen zvyrazneny zacatek odstavce, takze mi to nepripada tak strasne. Dokonce
> mi v tomto pripade jako horsi pripadaji 4radkove "diry" na konci sloupcu.
> (Nemluvim o tom, ze takto navic dostanu par radku na extra strance.)

Diry jsou samozrejme taky osklive. Ja jsem predpokladal, ze se jich
zbavite jinym rucnim zasahem. A pokud jde jen o zvyrazneny zacatek
odstavce, asi bych se zamyslel, zda se to neda sazet nejak jinak, aby to
nevypadalo jako jeden radek pod nadpisem (ale to nemohu radit, kdyz jsem
tu tiskovinu nevidel).

> S pozdravem,
> Josef Tkadlec

Zdenek Wagner