LaTeX pod Windoze

Peter Gasparovic pegas at vlake.army.sk
Tue Nov 7 13:14:07 CET 2000

Michal Kvasnicka wrote:

> Musim nainstalovat TeX s formatem LaTeX na cele katedre pod Windoze.

> 1) Jakou distribuci mam poridit? (CD TeXLive ze Zpravodaje se pry neda
> nainstalovat,
> MikTeX zase asi nema cestinu.)

Urcite ide prekopirovat binarne subory /bin/win32 a z ostatnych suborov
v /texmf si treba vybrat co clovek potrebuje. Na mojej 486 :) bezali
binarky z TeXLive3 aj TeXLive4.

> 2) Jak pocestit LaTeX? Jake kodovani cestiny zvolit (1250? jak?)? Pro
> pocesteni
> LaTeXu pouzit babel (jak? nikdy jsem to nedelal) nebo zkusit prelozit
> format?

Cslatex sa od normalneho latexu myslim v nicom neodlisuje, takze format
moze
byt ten isty (opravte ma ak sa mylim). Poslovencenie/cestenie je
zarucene
subormi slovak.sty/czech.sty a spol. (vzory delenia atd.). Problem
nenastane
ak clovek tvori subory v iso8859-2 (vo WinEdt pod Windowz no problem). V
pripade
ze je nutne robit v CP1250 su tu dve pohodlne cesty:
1. pouzit standardny styl LaTeX-u inputenc.sty s prislusnym
konfiguracnym
   suborom (myslim ze je sucastou distribucie CsLaTeX-u). Ten znaky s
diakritikou
   prekoduje na zlozene znaky (pismeno+akcent). Tieto zlozene znaky si
zase
   CsLaTeX nejak prehodi do kodovania CSfontov, takze to funguje bez
problemov
   aj s delenim slov.
2. binarky TeX-u z TeXLive4 umoznuju prekodovanie vstupnych suborov pri
ich
   nacitavani (podobne ako to robil stary dobry emTeX).

Ing.Peter Gasparovic
Air Force Academy in Kosice, Dept.of Aeronautical Engineering
tel: (+421-95) 6512 377, 483
fax: (+421-95) 6339 118
mailto:pegas at vlake.army.sk