LaTeX pod Windoze

Jana Chlebikova chlebikj at dcs.fmph.uniba.sk
Tue Nov 7 09:01:07 CET 2000

[Charset iso-8859-2 unsupported, filtering to ASCII...]
> Dobry den!
>
> Musim nainstalovat TeX s formatem LaTeX na cele katedre pod Windoze.
> TeX sice pouzivam uz dlouho, ale pouze pod Linuxem (a pred tim pod
> DOSem).
> S Windoze mam male (a spatne) zkusenosti. Muzete mi, prosim, nekdo
> poradit?
> Mam nasledujici otazky:
>
> 1) Jakou distribuci mam poridit? (CD TeXLive ze Zpravodaje se pry neda
> nainstalovat,
> MikTeX zase asi nema cestinu.)

Osobne Vam mozem doporucit instalaciu z TeXLive5 (mali by ste dostat
v priebehu mesiaca). Instalacia je bezproblemova, nainstaluje
sa aj csplain, cslatex, resp. aj ich pdfcs* verzie. Ak mozte pockat,
rozhodne to za to stoji a nedavajte tam verzie z TeXLive4.

Na CD su k dispozicii 4 pracovne stoly pre TeX (WinEdt, WinShell,...).
WinEdt je shareware, ale velmi dobre konfigurovatelny, ostatne su
free - ale zdaleka neposkytuju take moznosti. Viac o tychto podrobnostiach
najdete koncom tohto tyzdna na www.cstug.sk (vratane generovania formatov).
Dufam, ze to stihnem:-)

> 2) Jak pocestit LaTeX? Jake kodovani cestiny zvolit (1250? jak?)? Pro
> pocesteni
> LaTeXu pouzit babel (jak? nikdy jsem to nedelal) nebo zkusit prelozit
> format?
> (jak se to dela? uz dlouho jsme ho neprekladal -- navic ted pouzivam
> spis ConTeXt)

Doporucujem 1250 a pouzivat cslatex, nejak sa nam zatial nepodarilo
zjednotit babel s slovak/czech.sty.

Zdravi,

Jana Ch.

| Jana Chlebikova, Dept. of Informatics Education                     |
| Faculty of Mathematics and Physics, Comenius University             |
| Mlynska dolina, 842 48 Bratislava                                   |
| Slovakia                                                            |
| tel.: +421-7-60 295 396       e-mail: chlebikj at dcs.fmph.uniba.sk    |
|                               http://www.dcs.fmph.uniba.sk/~chlebikj|