formatovanie nadpisov v LaTeX-u

Jaromir Kuben kuben at scova.vabo.cz
Thu May 18 09:31:45 CEST 2000

Daniel Kollar píše:

> Hi,
>
>    Nevie mi niekto poradit ako sa v latexu dosiahne to, aby nadpisy,
> ktorych dlzka presahuje \textwidth neboli zarovnane do boxu, t.j. aby pri
> nadpisoch nedochadzalo k rozdelovaniu slov. Cize nieco podobne, ako
> \flushleft, ktore ale v nadpisoch nefunguje.
>    Moj problem je konkretne taky, ze mam dlhy nadpis (napr. na dva riadky)
> a ak ho aj naformatujem spravne pouzitim \\ , tak v tableofcontents
> je taketo rozdelenie nadpisu uplne zle, pretoze sa tam pouzivaju mensie
> fonty ako v samotnom nadpise. A nadpis, ktory rozdelim na dva riadky by sa
> [...]

Dobry den.
Doporucuji nejaky manual latexu (asi nejlepe od p. Rybicky).
Tam byste se docetl, ze vsechny prikazy typu \chapter, \section atd.
maji nepovinny parametr, ktery, pokud je zadan, se pouzije pro obsah
a hlavicky. Jinak se na vsechno pouzije povinny parametr.
Takze staci napsat
          \section[Dlouhy nazev]{Dlouhy\\ nazev}

Zdravi
       Jaromir Kuben