Jak na makra ?

Jaromir Kuben kuben at scova.vabo.cz
Mon May 15 13:49:34 CEST 2000

Dobry den.

Maca Petr píše:

> Dobry den
>
>    Jsem uplny zacatecnik a zajimalo by me, jak nainstalovat makro, ktere
> si stahnu z Internetu. V navodu je napsano, ze mam udelat treba "latex
> graphics.ins" a tim se udajne pusti nejaky dostrip.tex, ktery mi
> vygeneruje potrebne veci. Jenze na me instalaci zadny soubor latex.*

Znamena to, ze mate zpracovat (prelozit) prislusny soubor latexem tak,
jak to delate s jakymkoli jinym souborem pro latex.
Jak se to udela, to musite podle sveho prostredi vedet sam.
Vysledne soubory byste mel premistit tam, kde je bude tex hledat
(pokud to nechcete jen pro sebe a v jedinem adresari - pak to staci
nechat v aktualnim adresari).

> neexistuje. Akorat tu mam cslatex.bat nebo cstex.bat. A nebo se to dela
> tak, ze se dostrip otevre  v editoru TeXu a dam ho prelozit ? To jsem
> zkousel, ale on se me ptal, na nejake pripony souboru a nazvu atd....
> tam jsem mu neco napsal a nakonec to reklo, ze nic nebylo vytvoreno a
> tim to skoncilo.

Rucne to jde take, ale je to zbytecne pracne. Soubor *.dtx je vlastne
jakousi kombinace davkoveho souboru (v jazyce tex), ktery soucasne
obsahuje i zdrojovy kod, dokumentaci a pod. Pouceni muzete najit
tusim napr. v knize P. Olsak: Typograficky system TeX.
Nebo v dokumentaci k docstrip a doc.sty.

>     (pracuji v DOSu resp. Windows)
>
>    A jeste se chci zeptat, jestli se nekde musi nastavi cesty k tem
> novym, resp starym makrum ?

To zalezi na Vasi konkretni instalaci. Spis je potreba dat styly tam,
kde je Vas prekladac TeXu hleda. Popr. jeste aktualizovat jakousi
databazi,
zalezi, co pouzivate.

>   A jeste jeden dotazek, stahl jsem si fullpict.sty, coz se nemusi
> instalovat a chtel jsem tovyzkouset podle navodu. Na zacatek dokumentu
> jsem napsa \usepackage{czech, fullpict} coz proslo prekladem, ale pak
> jsem napsal podle navodu \begin{fullpict} a tam to skoncilo s tim, ze
> prostredi fullpict je prekladaci nezname a at se podivam do manualu. Tak
> nevim co s tim.

Ze zdrojoveho kodu je zrejme, ze okoli se jmenuje fullpicture.
Dokumentace je zrejme zastarala.

Zdravi
       Jaromir Kuben