Definice tucneho pisma v matematice

Jaromir Kuben kuben at scova.vabo.cz
Fri May 5 12:05:12 CEST 2000

Dobry den.

Zdenek Jedlicka píše:

> Zdravim vsechny,
> mam k dispozici definici prikazu \mx pro LaTeX, ktera za pouziti baliku
> tusim amsbsy, vytvori libovolny tucny symbol (matice). Pokud je prikaz
> uveden v textu, doplni se "matematicke" $ $.
>
> \def\mx#1{\ifmmode \boldsymbol #1\else $\boldsymbol #1$\fi}%
>
> Bohuzel pri pouziti prostredi ARRAY nebo MATRIX uvnitr EQUATION uz LaTeX
> nerozpozna, ze je v matematickem modu a $ $ se tam snazi umistit taky.
> Je nejaky zpusob jak toto osetrit ? Lze nejakym zpusobem zjistit/vypsat
> v jakem prostredi se LaTeX prave nachazi ?

Zkuste pouzit prikaz LaTeXu \ensuremath{}, tj.
\def\mx#1{\ensuremath{\boldsymbol{#1}}}.
Na jeho definici se muzete podivat v ltmath.dtx. Po prelozeni
LaTeXem dostanete citelnejsi dokumentaci.
Ve Vasi definici bude asi problem s expanzi podminky.
Jinak na tvorbu tucne matematiky je nyni bm.sty,
ktery definuje prikaz \bm a \boldsymbol definuje jako jeho synonymum.

> Dale bych chtel poradit, kde se mohu docist neco o vytvareni logickych
> konstrukci typu  :
> IF  ((x AND y)  OR (z)) THEN ....
>             ELSE IF  ....
>
> -> jedna se o programovani v TeXu ? Dival jsem se, jak jsou delane nektere
> styly a baliky, ale moc moudry z toho nejsem.
>
> Zatim jsem jen prosty uzivatel LaTeXovych maker a chtel bych se dostat
> dal. :)

Nejlip Petr Olsak: TeXbook naruby.

Pro LaTeX existuje ifthen.sty.

Zdravi