Definice tucneho pisma v matematice

Zdenek Jedlicka zdenda_j at students.zcu.cz
Fri May 5 11:10:40 CEST 2000

Zdravim vsechny,
mam k dispozici definici prikazu \mx pro LaTeX, ktera za pouziti baliku
tusim amsbsy, vytvori libovolny tucny symbol (matice). Pokud je prikaz
uveden v textu, doplni se "matematicke" $ $.

\def\mx#1{\ifmmode \boldsymbol #1\else $\boldsymbol #1$\fi}%

Bohuzel pri pouziti prostredi ARRAY nebo MATRIX uvnitr EQUATION uz LaTeX
nerozpozna, ze je v matematickem modu a $ $ se tam snazi umistit taky.
Je nejaky zpusob jak toto osetrit ? Lze nejakym zpusobem zjistit/vypsat
v jakem prostredi se LaTeX prave nachazi ?
Dale bych chtel poradit, kde se mohu docist neco o vytvareni logickych
konstrukci typu  :
IF  ((x AND y)  OR (z)) THEN ....
            ELSE IF  ....

-> jedna se o programovani v TeXu ? Dival jsem se, jak jsou delane nektere
styly a baliky, ale moc moudry z toho nejsem.

Zatim jsem jen prosty uzivatel LaTeXovych maker a chtel bych se dostat
dal. :)

            Diky vsem za odpoved
                                   Zdenek Jedlicka