pdfcsLaTeX, hyperref a \MP a \MF

Zdenek Wagner - Ustav chemickych procesu AV wagner at cesnet.cz
Mon Mar 27 20:06:02 CEST 2000

On Mon, 27 Mar 2000, Pavel Janik ml. wrote:

> Ano, je to chyba v hyperref. Hyperref se sna¾í být `inteligentnìj¹í' ne¾
> u¾ivatel (v tomto pøípadì já) a to se mi tedy vùbec nelíbí a jsem na to
> háklivý :-) Tento patch to "opraví":

Ono je to dost tezke. Pokud jste zjistili cetbou Zpravodaje, ze jsem pro
tvorbu PDF z LaTeXu vytvoril vlastni styl, pak snad usoudite, ze skutecne
vim, o cem pisu. Argument makra \section se dostava do pomocneho souboru
pomoci \write. Je tedy nutne, aby mel prislusne vlastnosti, ktere zabrani
nezadouci predcasne expanzi. Bud tedy musi byt deklarovan pomoci
\DeclareRobustCommand nebo pred nim musi byt \protect. To je popsano snad
v kazde ucebnici LaTeXu. Tim jsme nadpis bezpecne zapsali, ale stale to
neznamena, ze je vse dobre. Takto zapsany text bude fungovat v
\tableofcontents, ale stale jeste nemusi fungovat v PDF. Autor takoveho
baliku ma na vyber 3 moznosti:

1. Nechat to byt a kdyz nekomu PDF nevznikne nebo bude necitelne ci nejak
zmrsene, at si s tim poradi...

2. Napsat do navodu, ze \section a dalsi nadpisova makra nemohou v
argumentu obsahovat zadna makra, s vyjimkou tech, ktera expanduji na pouha
pismena (tedy zadne zmeny fontu apod.)

3. Pokusit se osetrit co nejvice situaci. Lidska invence je ovsem
nekonecna a snad ani nelze myslet uplne na vsechno. Na uzivatele pak vzdy
pripada nutnost, aby si pripadne dokazal sahnout do maker a pridat nejakou
svoji specialitu.

At uz se autor baliku rozhodl pro kteroukoliv moznost, uzivatel vzdy muze
pouzit bod 2 a jeho problem tim bude vyresen.

Zdenek Wagner
e-mail: wagner at mbox.cesnet.cz  or  wagner at icpf.cas.cz

see also http://www.icpf.cas.cz/wagner/
         http://members.xoom.com/z_wagner/