pdfcsLaTeX, hyperref a \MP a \MF

Zdenek Wagner - Ustav chemickych procesu AV wagner at cesnet.cz
Mon Mar 27 17:43:28 CEST 2000

On Mon, 27 Mar 2000, Jaromir Kuben wrote:

> I pan Olsak, jehoz "naklonnost" k latexu je dobre znama, mi pred
> casem rekl, ze na ty latexisty byl mozna az moc prisny. Ze na latexu
> je prinejmensim dobre, ze vede k psani strukturovaneho textu,
> ktery se da snadneji pripadne dodatecne oznackovat. Coz u textu
> napsaneho v plainu, ktery nepochazi od zkuseneho texisty, muze byt
> nadlidska prace. Plain podle mne zustane predevsim pro ty, kteri
> potrebuji mimoradnou kvalitu nebo neco velmi nestandardniho.
> Tim nechci nikoho zrazovat od cteni napr. TeXbooku nebo TBN,
> naopak, to je prinos pro kazdeho texistu, ale urcite to nejsou
> [...]
Ja bych to trosku poopravil. Mohu sekretarce rici, aby mi prepsala knihu a
znackovala standardne \chapter, \section, ..., \tableofcontents apod. Sice
to neuvidi moc hezky, ale uvidi to nejak. Ja mezitim udelam styl, kde tyto
prikazy predefinuji. Pokud je udelam dobre, bude vysledek stejne krasny,
jako kdyby se to od zacatku delalo v plainu. Samozrejme bych mohl
sekretarce dat nejaka falesna makra pro plain, ktera by to take vysazela
nejak, ale pokud bych mel pamatovat na vsechny pripady, ktere mohou nastat
(a ja tu knihu nechci cist kvuli analyze, na co vse musim v makrech
pamatovat a sekretarka si s chybou v makru neporadi), musel bych vytvorit
WaTeX, ale trvalo by mi to velmi dlouho, nebyla by dokumentace, v makrech
by nejakou dobu prezivaly chyby a casto bych musel u sekretarky premyslet,
proc to zrovna nejde a vzhledem k neexistenci dokumentace bych si casto
ani ja sam nedokazal vzpomenout, jak se vlastne ten WaTeX pouziva. LaTeX
to vse jiz ma a dokonce existuji dobre knihy v cestine, podle nichz se to
i sekretarka muze naucit.

Pro vytvoreni stylu na sazbu hezke knizky vsak zrejme nestaci jen
\newcommand a \newenvironment. Je dobre si prostudovat TeXbook a TBN. Dale
je dobre vedet, jak funguji makra v LaTeXu. Casto je totiz dostacujici,
kdyz se jen predefinuje nejaka drobnost ve vnitrnostech. To je take duvod,
proc pisu do Zpravodaje LaTeXovou kucharku.

> Zdravi
>         Jaromir Kuben

Zdenek Wagner
e-mail: wagner at mbox.cesnet.cz  or  wagner at icpf.cas.cz