Formáty písma v budoucnu?

Han The Thanh thanh at informatics.muni.cz
Sat Mar 25 10:34:19 CET 2000

> môžem sa opýtať, aká zásadná vec Vám u Type 1 chýba ?

zakladni nedostatek u Type1 fontu vnimam jako to, ze se pro vsechny velikosti
pisma obvykle pouziva jediny zdroj, ktery byl navrzen optimalne pro jednu
velikost (tzv. design size, coz byva obvykle 12pt pro vetsinu Type1 fontu).
Type1 fonty pak vypadaji nejlepe pri te velikosti, pro kterou byly navrzeny. Pri
jinych velikostech vsak vypadaji mnohem hur, zvlast co se tyka mezery mezi znaky
(character spacing) a kerning. (napr. je znamo, ze pri mensi velikosti je treba
zvetsit meziznakove mezery, aby se zachovala citelnost). Technologie Multiple
Master fontu byla snaha doplnit ten nedostatek, ktera se bohuzel prilis
neprosadila.

Thanh