Formáty písma v budoucnu?

Peter Lacus zorba at pobox.sk
Sat Mar 25 01:26:27 CET 2000

Pavel Janik ml. wrote:

> v poslední době se velmi zajímám o formáty písma a mám stále silnější pocit,
> že je zde jakési vakuum ve vývoji. O co mi jde? Sleduji dvě větve vývoje -
> Type~1 a TrueType. Ostatní jsou podle mého názoru nevýznamné. Type~1 se sice
> vyvíjí (např. Multiple Master apod.), ale Adobe se k tomu nějak nehlásí a
> dokonce oznámila ukončení aktivní podpory Multiple Master.

môžem sa opýtať, aká zásadná vec Vám u Type 1 chýba ?

> Prostě je tady obrovská díra, která je přímo předurčena pro vznik nějakého
> nového formátu písma nebo pro nástup nějakého formátu staršího. (Všimněte si,
> že jsem stále ještě nezmínil \MF :-) Jaký z toho máte pocit vy? Pokud nechcete
> psát, přímo do konference, klidně mi napište mimo ni.

problém vidím v tom, že sa nikomu nebude chcieť financovať vektorizáciu
písem v ďalšom formáte ­ už aj v True Type je dostupných podstatne menej
kvalitných písem ako v Type 1 (a keby ho netlačil Microsoft, bol by už
IMHO aj celý True Type po smrti). Strojová konverzia v tomto prípade
určite nie je to pravé ­ aspoň dovtedy, kým nebudú mať výstupné
zariadenia (vrátane displeja) rozlíšenie aspoň 1200 DPI a teda nebude
potrebný hinting.

Bedo.