České fonty

Matej Cepl CeplM at seznam.cz
Tue Mar 28 01:09:49 CEST 2000

Dobrý den,

mohl bych poprosit o vysvětlení zmatku kolem českých ISO 8859-2
Type1 fontů. Jednak jsem zmatený z toho, že je mám v Linuxu (RH
6.0CZ a tetex-0.9cs) asi třikrát (zhruba /usr/share/fonts/...,
/usr/X11/... a /usr/share/texmf/fonts/...) a bych potřeboval skutečné
ISO Latin-2 fonty -- to jest se všemi příslušnými písmenky (plus
quotdblbaseleft a quotdblupleft nebo jak se to jmenuje -- prostě
otevírací a uzavírací české uvozovky), s korektním encoding
vectorem a AFM souborem s kerningovymi pary (ten je asi nejmene
aktualni -- aneb a2ac prikryje mnozstvi hrichu :-).

Snažil jsem se použít fonty z /usr/share/fonts, ale to má (asi?
možná se mýlím) nějak pošahaný encoding vector. Pak jsem si
stáhnul z http://www.intersoft.cz/linux/fonts/ soubor X11fonts-
ulT1mo-beta-1.0-4.noarch.rpm, abych zjistil, že to je mnohem hroší
(spousta normálních znaků chybí -- nebo se mýlím (také?) v tomhle
případě?).

Snažím se totiž zprovoznit lout-3.19 s češtinou a narazil jsem na to,
že lout jako velice PostScriptově orientovaný program, hned tak
nějakou kulišárnu nevezme. Loni, když jsem se do této akce pustil
poprvé, jsem to dovedl do celkem funkčního stadia, ale pak jsem se
stěhoval z mého pracoviště dost nakvap (40MB na deseti disketách
za dvě pochůzky -- co jsem aktuálně nepotřeboval, jsem musel
opustit) a o tyhle fonty jsem přišel.

Můžete mi někdo nějak pomoci?

			Díky za jakoukoli pomoc

							Matěj Cepl