CsLaTeX na Debianu

Pavel Franc pfranc at retia.cz
Fri Mar 24 14:23:37 CET 2000

Dobrý den,

samozřejmě, že věci člověka zradí, když nejvíc spěchá. Mám Debian 2.1, na
kterém jsem si počeštil TeX pomocí příslušných balíčků (označeny číslem
1.1.1). Celou dobu jsem dělal v PlainTeXu, který funguje, ale teď jsem se
potřeboval podívat na jeden dokument psaný v LyXu (ten má vnitřní
reprezentaci v LaTeXu) a zjistil jsem, že čeština nefunguje.

Skončil jsem u jednoduchého LaTeXového dokumentu s hlavičkou, kterou
vygeneroval LyX (na starém Linuxu mi to bez problémů chodilo):

	\documentclass[czech]{article}
	\usepackage[T1]{fontenc}
	\usepackage{a4wide}
	\usepackage{babel}
	\usepackage{graphics}
	\usepackage{pifont}

který mi při překladu hlásí tuto chybu:

	Package babel Warning: No hyphenation patterns were loaded for
	(babel)                the language `czech'
	(babel)                I will use the patterns loaded for \language=0 instead.

Už nad tím sedím pěknou dobu a nemůžu se hnout z místa, ani v LaTeXu se
moc nevyznám. Zkoušel jsem znovu vygenerovat formát cslatex.fmt, všechno
se tváří ok, ale nic se nezměnilo.

Netušíte, prosím, kde by mohla být chyba?

                                              Děkuju za nápady
                                                 Pavel Franc