Formáty písma v budoucnu?

Pavel Janik ml. Pavel.Janik at inet.cz
Sun Mar 19 11:59:19 CET 2000

Zdravím,

v poslední době se velmi zajímám o formáty písma a mám stále silnější pocit,
že je zde jakési vakuum ve vývoji. O co mi jde? Sleduji dvě větve vývoje -
Type~1 a TrueType. Ostatní jsou podle mého názoru nevýznamné. Type~1 se sice
vyvíjí (např. Multiple Master apod.), ale Adobe se k tomu nějak nehlásí a
dokonce oznámila ukončení aktivní podpory Multiple Master. TrueType se vyvíjí
- TrueType Open od MS, TrueType GX od Apple, ale většinou je to buď složité,
nebo nepoužitelné a proto nepoužívané, tj. určené k zániku. O OpenType snad
nemá smysl ani mluvit, protože takový bastl, který vznikne smícháním TrueType
a Type~1 podle mého názoru nebude nikdo používat.

Prostě je tady obrovská díra, která je přímo předurčena pro vznik nějakého
nového formátu písma nebo pro nástup nějakého formátu staršího. (Všimněte si,
že jsem stále ještě nezmínil \MF :-) Jaký z toho máte pocit vy? Pokud nechcete
psát, přímo do konference, klidně mi napište mimo ni.
--
Pavel Janík ml.
Pavel.Janik at inet.cz