Co se nevejde do boxu

Petr Sojka sojka at informatics.muni.cz
Thu Jun 29 19:37:50 CEST 2000

On Thu, Jun 29, 2000 at 06:37:49PM +0200, Ivosh Raisr wrote:
Dobry den.

> Jsem pokrocilejsi uzivatel TeXu (resp. LaTeXu), ale tento problem je nad
> moje sily. Mam nejaky text, ktery se nacita za vstupniho souboru a
> potreboval bych zjistit, ktera pismena po vysazeni (dejme tomu
> do boxu sirokeho 98mm) "precuhuji" (pouziva se proporcionalni font).
> Predstavuju si to nejak, ze by se to dalo do hboxu konstantni velikosti,
> zkusilo se vysadit a dal uz nevim, jak dostat, od ktereho pismena to
> precuhuje. Vysledek bych potreboval vypsat na vystup (tj na konzoli), dvi
> nepotrebuju. Snad jsem to napsal jasne.

Hint:
\input repeat
\def\text{} \setbox0=\hbox{\text}
\repeat
  \while{\ifdim\wd0<5mm}
  \do{\immediate\message{a}\edef\text{a\text}
      \setbox0=\hbox{\text}
}
\bye

> Dekuji za jakykoliv typ.

Neposkytl jsem sice typ, ale tip, ale snad bude k uzitku.

S pozdravem
Petr Sojka

P.S. A zkousel jste http://www.cstug.cz/cgi-bin/ctan?tbn ?