Nepresny BoundingBox

Anton Surda fyzisurd at nic.savba.sk
Mon Jan 31 13:43:27 CET 2000

On Wed, 26 Jan 2000, Karel Horak l.209 205 wrote:

> Dobry den,
> >

> Verze epsf, ktera je na TeXLive4 urcite umi udelat dobry ramecek jen
> nastavenim \epsfframetrue , obsahuje i dim pro tloustku cary.
> S timto makrem jsem zatim nemel problemy.
> Na konverzi tif --> eps pouzivam utilitku pana Jackowskeho (je na
> CTAN) tiff2ps, ktera rovnou zapisuje do eps exact BB.

Vsetky verzie epsf dokazu urobit ramceky alebo cokolvek ine len okolo
BoundigBoxu. Inu informaciu nemaju. Ak rozmery obrazku a BB nie su totozne
vysledok nemoze byt dobry. To, ze skutocne nemusia suhlasit sa mozete
presvedcit pri skenovani alebo v Ghostview, ked v ramci jednoho bp je
moznych niekolko poloh kurzora, ktorym BB urcujete. (BB su len v celych
nasobkoch bp). Moja modifikacia epsf spociva v tom, ze mu dodam doplnkovu
informaciu, ze rozmery obrazku a BB sa nelisia viac ako o 1 bp. Po vhodnom
orezani, obrazok ma presne tie iste rozmery ako modifikovany BB.

Vami doporucene  makro epsf ma aj moznost vkladat medzeru medzi ramcek a
obrazok, co
by v principe slo vyuzit na likvidaciu neziaducich medzier. To vsak
vyzaduje jednu tlac navyse (V Ghostview uz samotna existencia medzier
a aj ich sirka zavisi od velkosti zvacsenia textu).  Okrem toho  medzera
sa symetricky
vklada okolo celeho obrazku, zatialco neziaduce medzery su vyslovene
nesymetricke.

Zdravi

Anton Surda