[po_ad_ obr_zk_ a textu]

Zdenek Wagner - Ustav chemickych procesu AV wagner at cesnet.cz
Tue Jan 4 16:47:27 CET 2000

On Tue, 4 Jan 2000, Jaromir Kuben wrote:

> Dobry den.
> Jedna moznost je nepouzit okoli figure. Pak se obrazek chova jako jedno
> velike pismeno a kam ho date, tam bude. Samozrejme se musite postarat,
> aby tam bylo misto. Pokud chcete obrazky cislovat, odkazovat se na ta cisla
> a pod. musite si sam osetrit to, co dela \caption v okoli figure.

V jedne z poslednich LaTeXovych kucharek jsem napsal kratoucky trik, jak
se tohle dela.

> Nebo okoli figure pouzijete a pomuzete si nepovinnymi parametry h, t, b, !
> a pod. Popis najdete v nejakem manualu k latexu, posledni zmeny jsou popsany
> v usrguide.dvi. Pokud je na strane moc obrzazku a malo textu, je potreba
> si pohrat s parametry jako \topfraction, \textfraction a pod.

float.sty ma dalsi nepovinny parametr H. Zatimco obycejne h znamena, ze se
ma LaTeX pokusit umistit obrazek (nebo jiny float) na dane misto, a kdyz
to nejde, zkusi jine moznosti vyhovujici vyse zminenym parametrum, H
znamena striktne HERE, a to i tehdy, kdyz se tam prislusny float nevejde a
presahne mimo stranku. Hodi se tedy az pri finalnim usazovani, kdy
nechcete zbytek dokumentu rozhazet zmenou parametru a potrebujete vnutit
obrazek na konkretni misto.

Zdenek Wagner
e-mail: wagner at mbox.cesnet.cz  or  wagner at icpf.cas.cz

see also http://www.icpf.cas.cz/wagner/