Bounding box v Metapostu

Pavel Janik ml. Pavel.Janik at inet.cz
Mon Jan 3 14:38:46 CET 2000

   From: Jaromir Kuben <kuben at scova.vabo.cz>
   Date: Mon, 3 Jan 2000 10:42:56 +0100

Zdravim,

   > Zkuste se podivat do Hobbyho manualu k metapostu, str. 22-23, na internal
   > variable bboxmargin (bud ji musite nastavit na 0 nebo pouzit primo
   > llcorner atd. - viz definice bbox v plain.mp) a na internal variable
   > truecorners.

vidim, ze o mych znalostech mate velmi nizke mineni :-)) Ale tyto stranky jsem
jiz samozrejme cetl (dokonce nekolikrat). truecorners je v tomto pripade
neaplikovatelne, protoze TeX mi "nelze" o dimenzich - zkuste si
napr. nasledujici:

--- cut here ---
prologues:=1;

verbatimtex
\font\bigcs=csr17 at 6cm\bigcs
etex

beginfig(1);
draw btex A etex;
draw bbox btex A etex withcolor red;
bboxmargin:=0;
draw bbox btex A etex withcolor blue;
truecorners:=1;
draw bbox btex A etex withcolor green;

endfig;

end
--- cut here ---

bboxmargin je implicitne nastaveno na 2bp (plain.mp):

%% macros for labels

newinternal bboxmargin; bboxmargin:=2bp;

po nastaveni na 0 se sice ramecek zmensi, ale nic se nezmeni na tom, ze takto
ziskany ramecek neni opsanym obdelnikem pismenu A :-(( Zkuste si zvetsit
vysledek a uvidite sam :-( Ve formatu .gif je k videni napr. na

ftp://ftp.inet.cz/pub/People/Pavel.Janik/q.gif

Tyto veci potrebuji do sve diplomove prace. Zkuste bez tohoto postupu
nakreslit obrazek demonstrujici bounding box v AFM souboru :-)) Je to
nemozne. Zatim to "resim" zkousenim a "rucnim" malovanim ramecku, ale to je
opravdu neunosne.
--
Pavel Janík ml.
Pavel.Janik at inet.cz