Dump textove obrazovky do TeXu

Hans Ginzel Hans at kolej.mff.cuni.cz
Sun Feb 27 15:18:34 CET 2000

On Sun, 27 Feb 2000, Hruby Vladimir wrote:

> Co treba zkusit prevest sejmute obrazovny do EPS? a potom generovat PS
> pomoci dvips?

   Tohle řešení je všeobecně známé. Ale má několik nevýhod.

   Musím umět nějak sejmout obrazovku do eps nebo do jiného grafického
(bitmapového) formátu, který na eps převedu. To možná funguje pod DOSem,
ale těžko narvu takový rezidentní program pod debugger Soft ICE, kterým se
debuggruje kernel Windows NT a dělají podobné low level hackroviny,
z kterého chce dumpovat obrazovky můj kamarád.
   Naopak umí debgruvat sám sebe a tak není problém do něj dopsat
v assembleru dump obrazovkového framebufferu.

   Další nevýhody jsou pak velikosti a množství souborů, množství operací
s nimi, velmi špatná kvalita bitmapové grafiky pro tisk, nemožnost
kopírování zpět do jiného textového souboru,...

   Grafické soubory se nedají grepovat, diffovat, patchovat, sedovat,
perlit,... Nedají se z nich tvořit rejstříky, fultextové databáze, apod.

   Pokud mi stačí černobílé dumpy, vystačím si z emTeXem z jedné diskety.

   Jaký jiný program mi umí vysázet sejmutý textový dump do eps
(vektorově) lépe než TeX?

   Pod linuxem mohu dump virtuálních konzolí získat ve stejném formátu
(znak, atribut, ...) přímo z /dev/vcsa* !

   Navíc umím dávkově (perlem, nebo přímo TeXem) udělat jisté úpravy
některých znaků (např. čar), aby to ve výsledné vysázené knížce lépe
vypadalo.

   Chtěl jsem také demonstrovat, jak jednoduše se v TeXu dají parsovat
některé formáty textových souborů. A protože TeX je všude po VI,
které je i pro PalmPiloty, tak je toto řešení dokonale přenosné.

					Hans Ginzel