Tabulka v LaTeXu

Pavel Satrapa Pavel.Satrapa at vslib.cz
Thu Feb 24 08:49:37 CET 2000

> Rozmer se mi podarilo uspesne zadat pouze v pripade, ze je bunka jedna
> a je v ni odstavcovy text, ktery se zalamuje.
> Zkousel jsem udelat nekolik takovych ramecku vedle sebe,
> ale vzdy mi mezi nimi vznikla mezera

LaTeX mezi sloupce tabulky implicitne vklada kousek volneho mista. Pokud
to chcete zmenit, je treba v definici sloupcu mezi prislusne sloupce vlozit
@{cosi}, kde "cosi" je material, ktery se ma mezi dotycne dva sloupce
vkladat. Takze napr.

    \begin{tabular}{p{1cm}@{}p{5cm}@{\hcpace{1mm}}p{2cm}}
    \end{tabular}

vytvori tabulku se sloupci o sirce 1, 5 a 2 cm. Prvni dva budou nalepeny
tesne k sobe, mezi druhym a tretim bude milimetrova mezera.

> - Jak zaridit, aby se takova tabulka opakovala v zahlavi kazde strany
> a jak ji zakazat, pokud ji na nekterou stranku nechci?

Nejjednodussi cestou by zrejme bylo pouziti baliku fancyheadings. Rucne to
lze realizovat predefinovanim \@oddhead a \@evenhead. Potlaceni na
aktualni strance zajisti \thispagestyle{empty}.

Preji vsem pekny den

 Pavel Satrapa                    Technical University of Liberec
 E-Mail: Pavel.Satrapa at vslib.cz   Dept. of Information Technology
 Phone:  +420-48-535-2385         Halkova 6, 461 17 Liberec
 Fax:    +420-48-535-2229         Czech Republic