nemam rad Spanely

Marketa Ceplova CeplovaM at seznam.cz
Wed Feb 16 23:03:53 CET 2000

On 14 Feb 00, at 12:09, Petr Olsak wrote:

> Diskuse, ktera na toto tema probehla, mela naznacit, ze pouzivat v textu
> dvojici `` jako prave ceske uvozovky prinasi spoustu komplikaci, a proto
> se _nedoporucuje_. Za podstatne povazuji fakt, ze `` vede na leve anglicke
> uvozovky ktere se malinko lisi od pravych ceskych. Radil bych pozadat
> tvurce LyXu a KLyXu, aby implementoval prave ceske uvozovky jinak.

Děkuji velice za radu Petrovi Olšákovi (ještě to budu muset otestovat
-- maily píšu ve Windows a jediný TeX mám tetex, takže případný
neúspěch oznámím až zítra). Musím se přiznat, že jsem v něj
vkládal svoje tiché naděje, ale byl jsem na pochybách jestli se spustí
i k nám, pouhým LaTeXistům. Děkuji.

Jako naprostý laik si můžu dovolit i zcela nesmyslné nápady (a
pravděpodobně zcela špatně adresované -- mělo by to jít asi někam
do Holandska). Nebylo by možné, aby makro, které dělá z ,, a ``
opravdové uvozovky, nějak poznalo v jakém jazyce se nachází
(mluvím o babelizovaném LaTeXu -- buď v implicitním jazyku celého
dokumentu nebo v jiném nastaveném např. pomocí
\foreignlanguage) a zachovalo se podle toho?

Asi je to úplná blbost, nebo je to velice obtížně proveditelné, ale
přece jenom -- prsty mi neupadnou, když to napíšu: nebylo by
dokonce možné, aby nějaké makro dokonce dokázalo sešrotovat
nomální znak inche ({'bílý znak',(} + " = otevírací uvozovky, ostatní "
= uzavírací uvozovky)?

Mimochodem, nikdo mi stále nevysvětlil, jaký je rozdíl mezi
CSLaTeXem a babelizovaným LaTeXem (tedy kromě těch uvozovek,
to už vím).

			Hezký den

						Matěj