nemam rad Spanely

Zdenek Wagner - Ustav chemickych procesu AV wagner at cesnet.cz
Mon Feb 14 14:33:31 CET 2000

On Mon, 14 Feb 2000, Petr Olsak wrote:

> Chcete-li quick-and-dirty reseni, tak tady je:
>
> \let\rightczechquotes=\crqq
> \def\leftap{\futurelet\nextchar\doleftap}
> \def\doleftap{\ifx\nextchar\leftap
>                   \rightczechquotes\expandafter\ignoretoken
>               \else \char`` \fi}
> \def\ignoretoken#1{}
> \catcode``=13 \let`=\leftap
>
> ,,tady jsou uvozovky?``
>

> ovsem toto reseni je _velice_ "dirty", takze je nedoporucuji pro obecne
> uziti. Navic se zde \rightczechquotes nastavuje na \crqq, coz funguje jen

Berte me sdeleni bez zaruky, protoze bych se musel nejprve podivat do
definicnich souboru. Matne si vsak pamatuji, ze LaTeX2e ma makra pro leve
i prave ceske uvozovky (v souborech *enc.def). dokonce si myslim, ze \clqq
a \crqq jsou implementovany pomoci techto maker. Pak dopadnou uvozovky
spravne nezavisle na fontu a kodovani (tedy pokud v tom fontu nejsou
nakresleny spatne).

Zdenek Wagner
e-mail: wagner at mbox.cesnet.cz  or  wagner at icpf.cas.cz

see also http://www.icpf.cas.cz/wagner/