sazba "do bloku"

Zdenek Wagner - Ustav chemickych procesu AV wagner at cesnet.cz
Mon Feb 7 13:41:49 CET 2000

On Fri, 4 Feb 2000, Dan Ohnesorg wrote:

> Mel bych otazku. Mam text, ktery nemohu modifikovat (rekneme pravnicky
> dokument) a potrebuji ho zalomit. TeXu se to nedari, nebot ackoliv deli
> slova strana je uzka a tak je obcas nektery radek delsi.
>
> Podle toho co jsem nasel by se to melo nechat resit prikazem
> \hbadness=10000, jenze to mi pretece stejne. (dal jsem ho na zacatek
> dokumentu)

\hbadness jen potlaci hlaseni podtecenych boxu, preteceni se potlaci
prikazem \tolerance=9999 (hodnota 10000 zpusobi obvykle ohavne vyhlizejici
vysledek a pokud nezabere 9999, 10000 vetsinou taky nepomuze). Muze se
stat, ze to stejne nepujde, pak je vhodne zvolit treba uzsi font (napr.
Times) nebo sazet \raggedright.

Zdenek Wagner
e-mail: wagner at mbox.cesnet.cz  or  wagner at icpf.cas.cz

see also http://www.icpf.cas.cz/wagner/