K uvozovkam. Bylo: Re: nemam rad Spanely

Cejka Rudolf cejkar at kazi.dcse.fee.vutbr.cz
Thu Feb 3 12:01:58 CET 2000

Cejka Rudolf <cejkar at kazi.dcse.fee.vutbr.cz> wrote:
> a) Jsem proti ligature "".
> b) Kdyz bude znak " aktivni, jak snadno potom budu moct sazet originalni
>    uvozovky kombinovane s ceskymi? Zatim me nenapada zadne reseni, ktere
>    bych povazoval za prijatelne.

Obdrzel jsem dva navrhy na reseni. Rozhodne nemuzu delat mluvciho
programatorske komunity, takze se jen pripojuji k hlasovani se
svymi osobnimi nazory:

1) Varianta nutnosti pouzivani \csprimeson ... \csprimesoff se mi nelibi
   a osobne ji za prijatelnou nepovazuji.

2) Varianta "ceské uvozovky" a ''strojove'' uvozovky se mi take nelibi.
   Nechci, aby se uvozovky " konvertovaly na ceske uvozovky a '' na
   uvozovky odpovidajici uvozovkam " - to mi pripada prekombinovane
   a nevhodne a je to potencialni zdroj mnoha problemu.

Zdrojovy kod ma byt intuitivni. Takze pokud ceske uvozovky nelze zobrazit
v normalnim textovem editoru, melo by se pro jejich vysazeni pouzivat
makro (\uv{}). Ostatni varianty me vubec nelakaji a jsou pro me
automatickym signalem, ze je nemam pouzivat.

Dale si myslim, ze jednim z piliru TeXu je to, ze se muzeme v ramci
moznosti spolehat na zpetnou kompatibilitu a text prelozeny pred deseti
lety se mi prelozi stejne i nyni. Proto jsem proti odstranovani ligatur
a proti jakymkoli jinym malo vyznamnym zasahum narusujicim zpetnou
kompatibilitu (a odstraneni spanelskych ligatur povazuji za velmi malo
vyznamny zasah).

--
Rudolf Cejka   (cejkar at dcse.fee.vutbr.cz;  http://www.fee.vutbr.cz/~cejkar)
Brno University of Technology, Faculty of El. Engineering and Comp. Science