K uvozovkam. Bylo: Re: nemam rad Spanely

Jaromir Kuben kuben at scova.vabo.cz
Thu Feb 3 09:35:04 CET 2000

> [...]
> na programatory - oni casto ve svych textech uvadeji useky ze zdrojoveho
> kodu, ktery jednak byva plny prazdnych retezcu (tj. sekvenci "") a jednak
> neni zadouci, aby se uvozovky sazely jako ceske (tj. pvni snizena) na rozdil
> od bezneho textu. A nemusi jit ani o ucelene bloky zdrojoveho kodu - staci
> jen o kratke citace primo v textu. Takze:
>
> a) Jsem proti ligature "".
> b) Kdyz bude znak " aktivni, jak snadno potom budu moct sazet originalni
>    uvozovky kombinovane s ceskymi? Zatim me nenapada zadne reseni, ktere

Cesky styl umoznuje tuto variantu vypnout. V normalnim textu aktivni znak
nevadi, ale asi pred dvema lety doslo k nejake zmene v latexu a v matematice
to zpusobovalo katastrofu (oznaceni derivace). Dokud p. Olsak neprovedl upravu
czech.sty, ktera na to reagovala, byl jsem z toho nestastny. A take u dalsich
veci jako \chapter, \index atd., ktere se ukladaji, jsou obcas problemy.
Takze z toho hlediska se mi zda \uv lepsi.
Zdravi
    Jaromir Kuben