nemam rad Spanely!!!

Petr Olsak olsak at math.feld.cvut.cz
Thu Feb 3 09:17:01 CET 2000

To je vec, kvuli ktere se asi zavedeni tech dvou novych znaku do CSfontu
zdrzi. Neni pro me problem to udelat v METAFONTu (doma mam uz testovaci
verze), ale bude pro me problem vytvorit totez v Type1. Pritom je vice nez
zadouci, aby Type1 verze CSfontu byla v souladu s METAFONTovym protejskem.
Nemam zadny SW, ktery by ty znaky do Type1 nejak automaticky pridal a budu
je tedy muset vykuchavat z nejakych volne dostupnych Type1 fontu a strakat
do CSfontu aspon jako aproximaci toho, co bude v METAFONTu.

Ma-li nekdo ideu, jak to sndno udelat, rad ji privitam.

On Wed, 2 Feb 2000, Zdenek Wagner - Ustav chemickych procesu AV wrote:

> Ja bych to nevidel tak jednoznacne. Ono se to netyka totiz jen cs-fontu,
> ale i vsech jinych (napr. postscriptovych) fontu v kodovani IL2.

Predstavoval jsem si to tak, ze bych ty ligatury ?` a !` zlikvidoval i ze
vsech IL2 kodovanych metrik pro PSove fonty. Tyto metriky (a zvlaste
odpovidajici virtualni fonty) totiz take volaji po revizi. Napriklad ve
vetsine rezu vypada pismeno t' hodne hloupe (akcent vysunuty prilis v
pravo).

Zatim to vypada, ze prevlada nazor ligatury ponechat. Uvedomme si ale, ze
pak zde nadale bude existovat nebezpecna zaludnost: budou urcite
i potom existovat lide, kteri pisi uvozovky ,,takto`` a tito lide ve snaze
potlacit ligaturu budou psat ?{}`` a nebudou vedet, ze to je blbje!
Desetkrat jim tento zapis treba zafunguje a pojedenacte (zrovna tam, kde
jim na vystupu treba eminentne zalezi) se TeX rozhodne vstoupit do druheho
pruchodu radkoveho zlomu a na vystupu bude obraceny otaznik. Bez hlubsi
znalosti TeXu se toto chovani muze jevit jako velmi podivne a duvera v TeX
u takovych uzivatelu silne poklesne.

Petr Olsak