PS viewer, gsftopk

Jaromir Kuben kuben at scova.vabo.cz
Mon Dec 18 14:11:14 CET 2000

Ladislav Kostal píše:

> Zdravim,
>
> Uspesne som si rozbehal texovsku instalaciu pod linuxom aj s dvi prezeracom
> (ziadne X:). Som s tym celkom spokojny, ale keby sa este nasiel nejaky
> Postscriptovy prezerac pre SVGAlib... Ma niekto nejaky tip? Nemal by to byt
> hadam az taky problem, ale nic som take nenasiel (tusim iba pod DOS).

To asi problem bude. Takovy prohlizec musi v sobe mit interpret
postscriptu
(nebo to musi byt jeho nadstavbou) a je zde asi jedina varianta -
ghostscript.
Ten ma obvykle sve vlastni okno pro zobrazovani a to bude asi pod X.
Navic existuji nadstavby nad ghostscriptem, ktere cini prohlizeni mnohem
pohodlnejsi, ale ty jsou take pod X. Je jich nekolik a byvaji standardni
soucasti linuxovskych X instalaci. (Nejnoveji je k dispozici i gsview,
ktery dosud existoval jen pod W* a OS/2.)

> Este jeden problem: pri generovani fontov cez dvips, mi mktexpk hlasi, ze
> nenasiel gsftopk. Je to treba alebo na co to vobec je? Ide mi to pekne aj
> bez toho, len ta hlaska je otravna.

Je to program na generovani bitmapovych pk fontu z postscriptovych
fontu.
U dvips je samozrejme lepsi, kdyz pouzije ps fonty. Ale nektere
prohlizece
dvi pk fonty potrebuji, pak je tento program nezbytny.

Zdravi
         Jaromir Kuben