Uprava stylu v CSLaTeX

Zdenek Wagner - Ustav chemickych procesu AV wagner at cesnet.cz
Fri Aug 4 13:39:56 CEST 2000

On Fri, 4 Aug 2000, [ISO-8859-2] Josef Polách wrote:

> Zdravim,
>
> Kde najdu popis ci definice nekterych vlastnosti dokumentu?
> (A tudiz moznost je pozmenit). Neco se mi uz podarilo,
> ale jeste mi nektere chybi.
> Pripadne mi prosim dejte tip na literaturu.

Zpravodaje, serial LaTeXova kucharka.

> Situace: CSLaTeX pod LINUXem RedHat6.0CZ,
> Dokument - asi 6 chapters, uvnitr kazde vice nez 100 sections,
> velikost papiru A5
>
> 1. V obsahu u sections s trojcifernym cislem zustava prilis
> mala mezera mezi cislem a nadpisem
> Jak ji zvetsit?

to je, tusim v druhem dilu. Popisuji tam i jine triky s obsahem vcetne
takovych, ktere nejsou ani v LaTeX Companion.

> 2. Jak zaridit. aby cislo chapter bylo nahrazeno konkretnim pismenem
> (napr. misto 1.123 by bylo P.123)? Samozrejme v textu i v obsahu.

Musite si predefinovat \thechapter, ve Vasem pripade nespise pomoci
\ifcase. Ja jsem potreboval cisla prevadet na slovni vyjadreni a v jednom
z dilu LaTeXove kucharky je to presne popsano.

> 3. Co delam spatne, ze kdyz jsem se pokusil zmenit velikost pisma v \documentclass[a5paper,12pt]{report} na vetsi hodnotu nez 12,
> vyslo mi z toho pismo mensi?

to je tim, ze zakladni velikost je 10pt a vyssi velikosti jsou 11pt a
12pt. CTAN obsahuje rozsirujici styly i pro jine velikosti. Krome toho
hned v uvodu LaTeXove kucharky popisuji, jak se zavadeji nova pisma a jak
se da zmenit velikost (mam tam vlastni priklad se zakladni velikosti 10mm
pro poster). v tomto dilu jsem ovsem udelal jednu chybu, ktera je opravena
v nasledujicim pokracovani.

Vsechna zminena cisla najdete v PDF na
http://hroch486.icpf.cas.cz/bulletin/

Zdenek Wagner