"zarovnanie" indexov

Jiri Rybicka rybicka at mendelu.cz
Tue Apr 25 12:36:10 CEST 2000

On Fri, 21 Apr 2000, Marcel Mojžiš wrote:

> Chcel by som sa spytat, ako by bolo mozne vyriesit nasledovny problem:
> Pisem text, v ktorom sa vyskytuju chemicke vzorce, reakcie a pod. Vyskytlo
> sa mi niekolko pripadov, ked je potrebne PRED znacku prvku napisat dvojicu
> cisel v hornom a dolnom indexe. Ak to zapisem v tvare $^{12}_{6}$C (napr.),
> zarovnanie cisel 12 a 6 nebude spravne - budu zarovnane dolava a nie doprava
> ako by to v tomto pripade malo byt... Neviete ako by sa dal tento problem
> vyriesit?
Vidim, ze doposud nikdo neodpovedel -- pokusim se ja. Neco podobneho jsem
taky potreboval a vyresil jsem to mozna ponekud otrocky: indexy a
exponenty jsem vlozil do boxu, v nemz jsem pomoci \hfill posunul obsah
doprava. Udelal jsem si makra, abych nemusel moc psat, asi takto:

\def\indbox#1{\hbox to 2ex{\hfill #1}}
\def\oba#1#2{$^\indbox{#1}_\indbox{#2}$}

pak zapisem   \oba{128}{1}X dosahnu pozadovaneho efektu.
Makra pisu z hlavy, doufam, ze tam neni nejaka chyba.

Zdravim
Jiri Rybicka.