Expanze pri zapisu do souboru

Jiri Walek jirri at atlas.cz
Fri Apr 7 12:21:57 CEST 2000

On Fri, 7 Apr 2000, Tomas Hala wrote:

> Dobry den,
> pomoci \immendiate\write\soubor{bla bla~bla} (soubor je radne otevren)
> jsem zapsal do souboru retezec, ktery je uveden ve svorkach.
> Narazil jsem vsak na problem expanze nekterych maker (\LaTeX, \uv) a
> znaku, ktere jsou v TeXu nejak definovany (napr. ~).
>
> V souboru se mi objevi expandovany tvar, ktery obsahuje
> jakousi posloupnost maker. Potreboval bych, aby se tam na misto
> te posloupnosti maker objevila tilda.
>
> Nevi nekdo, jak se to dela?

Pokud to delate v plainu, pak treba takto
\bgroup
 \let~\relax
 \let\uv\relax
 \immediate\write\soubor{o~tom , vis o \uv{tom}, pozdeji}
\egroup

V praxi potom je vhodne definovat token seznam vsech slov, ktere chceme
zapisovat do souboru a vytvorit si vlastni makro na zapis do souboru,
ktere vsem tem slovym priradi lokalne "vlastnost" \relax a pak az zapise
to, co chceme, do souboru.

Viz dale treba Tebook naruby -> Seznam prikladu -> Obsah, generovani
pomocneho souboru pro obsah.

Jiri